mikor lemegy a nap ⌞vmon⌝

Mikor lemegy a Nap


Én a sötétség martaléka vagyok.


Hagyom magam, hogy felemésszen az éjszaka, hánykolódom a fájdalom végtelen tengerében, és közben minduntalan futom ugyan azt a felesleges kört, újra, és újra, és újra. Semmit sem cselekszem másként, véletlenül sem változtatok a már általam is felfedezett hibákon, még is hagyom magam becsapni, hisz létezik ez a dolog, ez a csalfa, vak remény, ami, bár hiába tudom, hogy rossz útra vezet, minden egyes alkalommal elhiteti velem az ellenkezőjét. Most majd sikerül, most majd másképp lesz.

Olyan végtelenül naiv vagyok, majdhogynem' fel is kacagok a felismerésen. Pedig minden egyes alkalommal a képembe vágja, hogy ez nem jelent semmit, ez csak szórakozás. Semmi szüksége rám, élek, vagy halok, egyre megy. Ami kettőnk közt van, az ott is marad, hiszen voltaképpen nem köt minket össze semmi - nem járunk együtt, nem táplál irántam lágy érzelmeket, ez az egész, csak pillanatnyi hóbort, egy kis muri. Csak én gondolom túl, hisz borzasztóan hülye vagyok.

Izzadt hátam a hideg falnak döntöm, óvatosan ereszkedem le annak tövébe. Érzem, ahogy a verejtékem apró, pajkos cseppjei versenyt futnak a tarkómon, kellemetlen borzongást hagyva maguk pályája után, ahogy elvesznek a felsőm alatt. Azt hiszem, én is csak egy elkallódott verítékcsöpp lehetek.

Bár a homály, a csenddel kéz a kézben öleli át a magam birodalmát, a digitális óra vörös, fénylő számjegyeit könnyedén felismerem; 22:25. Nemsokára érkezik. Betoppan, hisz ilyenkor üres a környék, senki sem sejti majd, hogy valaha is erre járt. Ő az éjszaka gyermeke, és egyetlen királya, Ő Kim Namjoon, a hatalmas, a verhetetlen. A szívtelen, az álnok, és a gyáva.

Inkább megvárja, még lemegy a Nap, mikor már alszik a város, és senki sem jár igazán nyitott szemmel, kizárólag akkor kopogtat a lakásom ajtaján. Olyan mérhetetlenül hülye vagyok, hisz már a kezdetek-kezdetén tisztában voltam a ténnyel, a felesége és a gyerekei fontosabbak nálam. A gyönyörű, intelligens, rideg ribanca, meg a rohadt kölykei a dobogósok, én pedig a stresszlabda vagyok, akit gyűr, formál, s tönkretesz, hisz mit számít, mi lesz velem - egyáltalán, mi vagyok én? Csupán egy tizenkilenc éves, szerencsétlen kölyök, még élni sem élek igazán, bizonyára nem is éghetek a vágy pokoli tüzében. Nekem nem fájhat a szerelem - hisz ez nem is szerelem -, ha egy picit érzem is a szívemen ejtett seb által okozott kínt, akkor meg majd elfelejtem.

Magam sem tudom, miért engedem be minden alkalommal. Miért hagyom, hogy úgy tegyen, mintha megőrülne értem, és mindenével engem akarna, hogy miután megint tökéleteset alakított, és megetette velem, hogy jobb, és szebb lesz minden, felöltözzön, majd kegyetlenül, egyetlen szó nélkül elhagyja a megüresedett otthonomat? Kihasznál, és a földbe tipor, még is nyitott ajtóval várom, és engedem közel önvalómhoz, végtelenül közel, hisz amíg velem van, nem fáj a szívem, és nem is vérzik. Ideiglenes kötés Ő a nem gyógyuló sebemre.

A másodpercek lomhán, ráérősen vánszorognak, még én a szobám nesztelen sötétjében emésztődöm, önmagamban. Nem tudom, és nem is szeretném megérteni, miért nem teszek ez ellen, s miért hagyom, hogy lassan a halálba kergessen a fennálló helyzet? Hiszen fáj, ó, de még mennyire fáj a tudat; nem, hogy második, vagy harmadik vagyok a számára, á, jó is volna. El sem indultam ezen a rohadt versenyen.

Mindössze fel kellene állnom, hagynom az érzésektől független eszemet érvényesülni, elcaplatni a bejáratig, és kulcsra zárni. Törölni a számát a telefonomból, nevét a szívemből. Kidobni a nálam felejtett felsőket, elégetni a közös fényképeket, megválni az emlékektől. Ennyit kéne tennem, és megszabadulhatnék ettől az üres gyötrelemtől. De moccanni sem tudok, és ha képes is volnék rá, már hiába.

Megütik a fülem a lépcsőházban megtett léptek neszei, hallom, ahogy halkan, már-már sikolt az bejáró - helyettem is -, miként beengedi magát, majd már otthonosan, megszokásból válik meg a felesleges ruhadaraboktól, mint a cipő, és a kabát. Nem is köszön, hisz miért tenné? Jön, kiszipolyoz belőlem mindent, ami még él, és érez, majd távozik. Ez a rend, ez a megszokott - a rút valóság.

Nem rohan, komótosan közelít a háló irányába, miközben folyamatosan a nevemen szólongat. Tán élvezi, hogy kínoz? Biztosan. Hisz ezzel csak tetőzi a játék izgalmait; neki amúgy is csak ennyi az egész. Szimpla buli.

Tudom, és vállalom; vétek így cselekednem. Kötéltáncot járok, és már én is várom, mikor zuhanok majd a mélybe, ahol talán megnyugvás vár, csend, és békesség, ahova nem követ majd a magam kálváriája. Ezerszer átéltem már, tudom, mi következik; pár gyönyörű óra, követelőző csókok hada, és megszámlálhatatlan tökéletes érintés, aztán napfelkeltekor az éj sötétjével együtt válik majd semmivé, itt felejt engem, és a velem járó problémákat, hogy visszamehessen a szuper családjához.

Nem számít, velem mi lesz. Majd jön, ha úgy tartja kedve, mint mindig, fél tizenegykor. Ha zárva lesz az ajtó, akkor ennyi volt, majd talál újat, szebbet, jobbat, olyat, aki nem érez, és nem problémás. Egy ilyen szerep pótolható.

Hisz én csak az sötétség martaléka vagyok. 

6 megjegyzés:

  1. Drága Chuwi!
    Hiába csak egyperces, hiába a rövid terjedelem.. egymás után háromszor is elolvasom. Szinte már-már beleszerettem ebbe a pár sorba. Minden szó belekúszott a szívembe.
    Ahogy használtad őket.. ahogy megteremtetted vele a hangulatot, amiben most a kelleténél is jobban otthon érzem magam, fenomenális volt.
    Köszönöm, hogy olvashattam ezt a csodát.
    Ölel, Ruka.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ruka!

      El sem tudom mondani, mennyire jól esik ezt olvasni! Nagyon, nagyon szépen köszönöm! Ó, most tényleg nem találok szavakat, az ilyen véleményekért éri meg ezt az egészet csinálni!
      Én köszönöm, hogy olvastál, illetve a kommented!

      Chuwi Nun <3

      Törlés
  2. Szia!

    Kivételesen elég hamar sikerült időt találnom a várt visszajelzés elkészítésére. :)
    Az első benyomásom, amikor megnyitottam a blogodat, az volt, hogy nagyon igényes az összképe, igen tetszetős a dizájn. Látszik, hogy figyelmet fordítasz a blogod kinézetére is, s emellett a történethez készített kép is igényességre vall. :) Szerintem ezek fontos és jó dolgok.:)
    Maga a szöveg bár a magyartól eltérő, amerikai formázással tagolt, mégis rendezett, átlátható összhatást nyújt. Szeretem, ha egy történetnek van íve, és ez nálad jól működött, tetszett a kezdő és záró sor összecsengése, melyekkel mintegy keretbe foglaltad a novelládat. Itt jegyezném meg, hogy a szöveg meghaladja - véleményem szerint - az egyperces terjedelmet, szóval nevezd nyugodtan novellának, vagy one shotnak akár. :)
    A történet egy nős férfival folytatott titkos, tiltott kapcsolatot mutat be, pontosabban ennek a mérgező viszonynak az önpusztító hatásait. S fiúban dúló érzéseket, melyek kettősségét egyfelől a szerelméhez való ragaszkodása és a várt közös jövő reménye, másfelől az önutálat és megvetés adTa. Értettem, hogy az alapvető koncepció az volt, hogy mikor együtt vannak boldog, és el tudja felejteni az önmarcangolás kínjait, majd amikor magára marad, felülkerekedik rajta az az énje, aki csak szenved ettől a kizsákmányoló viszonytól. Ám ez a szépen felépített gondolatmenet kissé szétesett ettől a résztől:
    „Megütik a fülem a lépcsőházban megtett léptek neszei, majd hallom, ahogy halkan, már-már sikolt az bejáró - helyettem is -, miként beengedi magát, majd már otthonosan, megszokásból válik meg a felesleges ruhadaraboktól, mint a cipő, és a kabát. Nem is köszön, hisz miért tenné? Jön, kiszipolyoz belőlem mindent, ami még él, és érez, majd távozik. Ez a rend, ez a megszokott - a rút valóság.”

    Ez a részlet nem azt sugallja, hogy mikor együtt vannak, akkor a fiú boldog, vagy épp szép szavakkal vennék el az eszét, amit fentebb említettél. Ha ez a rész nem lenne benne, vagy a beletörődő realitás helyett, valami reményteli érzés töltené el a férfi megérkezésének pillanatában, akkor szerintem sokkal jobban átélhető lenne az az alapvető érzés, az kettősség, az a belső viszály, amit szerintem te át szerettél volna adni ezzel a történettel. :)
    Viszont, ami nagyon is átélhetőre sikeredett, az a fiú szenvedése, ami elemi szinten járta át soraidat. A fiú fájdalma, aki a szeretők bűntudatával, megalázottságával, komplexusaival küzd. Nagyon mélyen, jól átélhetően fejtetted ki ezeket az önpusztító érzéseket, melyek mellett szinte elhalványodtak azok a rövidke részletek, amelyek a kapcsolat pozitívumait voltak hivatottak bemutatni.
    ...

    VálaszTörlés
  3. ...
    Stílusodra jellemző, hogy a szöveg könnyen olvasható, követhető, logikai bakik nincsenek benne. Talán egy-két olyan hely volt csak, ahol szerintem félreérthetően, vagy nem könnyen érthetően van megfogalmazva a szöveg:
    -„ Bár a homály, a csenddel karöltve öleli át a magam birodalmát…”
    - „Hiszen fáj, ó, de még mennyire fáj a tudat; nem, hogy második, vagy harmadik vagyok a számára, á, jó is volna.”

    Szóhasználatodban is megmutatkozik az, hogy törekszel az igényességre. Sok szemet gyönyörködtető kifejezés lapult meg soraidban: fájdalom végtelen tengerében; vágy pokoli tüzében; szobám nesztelen sötétjében; hallom, ahogy halkan, már-már sikolt az bejáró. Sőt hadd emeljem ki a kedvenc részemet a történetből :) :
    „Kötéltáncot járok, és már én is várom, mikor zuhanok majd a mélybe, ahol talán megnyugvás vár, csend, és békesség, ahova nem követ majd a magam kálváriája.”
    Nemcsak azért tetszik, mert nagyon érzékletesen van megfogalmazva, hanem azért is, mert összefoglalja számomra az egész történet lelkiségét. :)
    Szintén a stílusnál említeném a trágár szavakat, melyeket én alapesetben nem szeretek egy történetben, de itt szinte mind úgy volt elhelyezve, hogy nem céltalan trágárkodásnak minősültek, hanem erősítette a fiú kétségbeesésének, önutálatának képeit.
    A szóhasználaton kívül a stílus részének tekintem általában azt, hogy mennyire hat a szöveg az érzékszervekre, mennyire zenei, képi, átadja-e a környezetből jövő benyomásokat. Ezen a téren esetleg még lehetne ügyeskedni, biztos vagyok benne, hogy a te képességeiddel ezek bevonásával még választékosabbá tudod majd varázsolni a történeteidet. Leíró részek, hanghatások, illatok, akár a hőmérséklet átadásával, sokkal inkább meg tudod teremteni a történet atmoszféráját.
    Egy ilyen rövid, lélektani történet esetében persze nincs szükség hosszú leíró részekre, de például jó lehetőséget szolgáltatott ez a két részlet arra, hogy ezek kibővítésével akár, egy kis leírással részletgazdagabbá tedd a szöveget:
    - „Érzem, ahogy a verejtékem apró, pajkos cseppjei versenyt futnak a tarkómon, kellemetlen borzongást hagyva maguk pályája után, ahogy elvesznek a felsőm alatt.” (Ez is az egyik kedvenc mondatom a történetben.:))
    - „… otthonosan, megszokásból válik meg a felesleges ruhadaraboktól, mint a cipő, és a kabát.”
    Mindkettő jó alkalmat kínálna a leíró részek közbeiktatására, hidd el, nem kell sok belőlük ahhoz, hogy még élménygazdagabbá, s szépen elképzelhetővé váljon a szöveg.

    Utolsóként a nyelvhelyességről is szót ejtenék. Ezen a téren sincsenek komoly gondjaid, látszik, hogy törekszel az igényességre a helyesírás tekintetében is. Egyetlen időnként visszatérő hibát szúrtam ki, aminek érdemes lehet utánaolvasnod, az pedig, hogy az „és” elé milyen esetekben nem kell a vesszőt kitenni.

    Összességében egy igényességre törekvő, választékosan megfogalmazott, sok érzelmet megjelenítő történetet olvashattam, mely egy egyoldalú viszony lélekromboló hatásait jelenítette meg jól átélhető módon. Kívánom neked, hogy a jövőben is hasonló igényességgel és alapossággal állj az íráshoz, s remélem ezt sokan követendő példának tekintik majd az olvasói körödben. :) Sok sikert és jó fejlődést kívánok a jövőre nézve! Köszönöm, hogy részt vettél ezen a kihíváson, és olvashattam a történetedet!

    Xiumaru^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Elsőként, szeretném külön megköszönni, hogy ilyen részletes, és hasznos tanácsokkal teli kritikával ajándékoztál meg, nem igazán részesültem még hasonlóban!

      Igyekszem ügyelni azokra a dolgokra, amikre felhívtad a figyelmem, hiszen "dolgozni csak pontosan, szépen, ahogy a csillag megy az égen, úgy érdemes". :) Igyekszem magam ehhez tartani, és hihetetlenül örömteli számomra a tény, hogy igényesnek tartottad mind a munkám, mind a blogom megjelenését - bár a dizájn nem az én érdemem, hanem egy kedves barátomé, neki köszönhetően posztolhatom a történeteim egy ilyen gyönyörű platformra.

      Nagyon szépen szeretném megköszönni a lehetőséget, hogy időt szántál rám, és a történetemre, illetve a kritikádat, a jó tanácsokat, és a kedves szavakat egyaránt!

      A továbbiakban is mindenképpen szeretnék majd jelentkezni ezekre a kihívásokra, hiszen nagyon élveztem a munkát!

      Chuwi Nun^^

      Törlés
    2. Boldog vagyok, hogy sikerült olyan kritikát írnom, aminek hasznát tudod venni. Bár lehet, hogy kicsit túlságosan részletekbe menőre sikeredett.:) Nagyon örülök, hogy szívesen részt vennél a többi kihívásban is, ez nagyon jó visszajelzés nekünk arra, hogy igenis vannak a csoportban olyan írók, akik szeretnének együtt fejlődni. :)

      Xiumaru^^

      Törlés

.
.
.
.
.
.
template by oreuis